НОВИНИ >>10.11.2014

ЗВУЧАТИМУТЬ ЕЛЕКТРОСИРЕНИ

        За планом основних заходів цивільного захисту населення на 2014 рік, який затверджений розпорядженням Кабінету Міністрів України, 13 листопада з 14 до 15 години буде проведено комплексну перевірку територіальної системи централізованого оповіщення цивільного захисту області з поданням сигналу «Увага всім!», шляхом вмикання електричних сирен.
        Мета її проведення – перевірити стан працездатності системи для використання за призначенням. Фахівці департаменту з питань цивільного захисту населення облдержадміністрації звертатимуть увагу на технічну справність апаратури оповіщення, можливість якісної передачі мовної інформації по місцевому радіомовленню.
        На Житомирщині встановлено більше ста електросирен, які включені в загальну систему оповіщення, тобто працюють від єдиного центру керування і можуть одночасно оповістити про біду населення як всієї області, так і окремого району чи міста.
        Громадяни повинні пам'ятати, якщо лунає звук електросирен не менше трьох хвилин, це означає «Увага всім!». Щоб дізнатися, що скоїлося, і як саме необхідно діяти, потрібно негайно увімкнути радіоточку проводового мовлення або радіоприймач на хвилі обласного радіомовлення. Як правило інформація передається декілька разів.
        На превеликий жаль, якщо у 2013 році функціонувало в області понад 50 тисяч радіоточок, станом на 1 січня цього року - лише 33 тисячі. Аналіз стану проводового мовлення за останні роки свідчить про їх скорочення в містах та районах області. А це обмежує доведення інформації до широкого загалу населення.
        Відповідають за захист населення, яке проживає в зонах можливого ураження, власники потенційно небезпечних об'єктів. Згідно із Кодексом цивільного захисту України адміністрація підприємств, установ, організацій, незалежно від форм власності і господарювання, повинна укривати працюючий персонал в захисних спорудах; забезпечувати засобами індивідуального захисту; сприяти здійсненню евакозаходів тощо.

       Микола Мінчук,
головний спеціаліст департаменту