НАЙБІЛЬШ ЗАПИТУВАНА ІНФОРМАЦІЯ
         • щодо основних завдань та повноважень Департаменту:
Основними завданнями та повноваженнями Департаменту є:
         1) забезпечення реалізації державної політики у сфері цивільного захисту та у галузі оборонної роботи на території області;
         2) організація та забезпечення готовності системи централізованого оповіщення і систем оперативного оповіщення керівного складу територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту населення Житомирської області та її ланок у мирний час і в особливий період;
         3) організація і здійснення оповіщення керівного складу ТП ЄДС ЦЗ та її ланок, а також оповіщення та інформування населення у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій відповідного рівня;
         4) організація і забезпечення готовності пунктів управління облдержадміністрації до дій за призначенням;
      5) організація виконання нормативних актів з питань створення і використання матеріальних резервів для запобігання надзвичайним ситуаціям, ліквідації їх наслідків;
         6) забезпечення роботи обласної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій;
         7) забезпечення роботи обласної комісії з питань евакуації, планування, організації та проведення евакуаційних заходів із зон надзвичайних ситуацій (із зон можливих бойових дій в особливий період);
         8) координація виконання заходів з накопичення і підтримання у постійній готовності засобів індивідуального захисту, а також приладів дозиметричного і хімічного контролю та розвідки;
         9) координація роботи спеціалізованих служб цивільного захисту щодо забезпечення життєдіяльності постраждалих внаслідок надзвичайних ситуацій, а також під час ведення воєнних (бойових) дій;
         10) планування дій органів управління та сил ТП ЄДС ЦЗ у мирний час і в особливий період;
         11) розроблення заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання в особливий період;
         12) організація, підготовка, проведення навчань (тренувань) з органами управління ТП ЄДС ЦЗ та її ланок;
         13) організація навчання населення з питань цивільного захисту та забезпечення підготовки його до дій у надзвичайних ситуаціях;
         14) організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту;
         15) визначення потреби фонду захисних споруд цивільного захисту;
         16) організація обліку захисних споруд цивільного захисту;
         17) здійснення повноважень, передбачених Конституцією України, Законом України "Про місцеві державні адміністрації" у галузі оборонної роботи;
         18) участь у державному регулюванні оборонної роботи;
         19) участь у розробці та організаційному супроводі обласних програм оборонного напряму;
         20) сприяння у визначеному законодавством порядку у передачі військового майна до сфери управління місцевих органів виконавчої влади, інших органів, уповноважених управляти державним майном, у власність територіальних громад сіл, селищ, міст або у їх спільну власність;
         21) сприяння місцевим органам військового управління у забезпеченні заходів, пов’язаних з організацією допризовної підготовки юнаків, призову громадян України на строкову військову службу, залучення громадян України на військову службу за контрактом у Збройних Силах України, Національній гвардії України, Державній прикордонній службі України;
         22) реагування в межах повноважень на повідомлення місцевих органів військового управління про недоліки у роботі районних державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування під час організації допризовної підготовки юнаків, призову громадян України на строкову військову службу у Збройних Силах України, Національній гвардії України;
         23) організація роботи із здійснення шефства над військовими частинами, установами Збройних Сил України, Національної гвардії України, звітування про виконання обласної програми надання шефської допомоги військовим частинам Збройних Сил України, Національної гвардії України;
         24) взаємодія з центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування, реалізує державну політику у сфері цивільного захисту та з територіальними структурами функціональних підсистем ЄДС ЦЗ Житомирської області;
         25) участь у (в): розробленні та забезпеченні реалізації регіональних, місцевих програм, планів заходів у сфері цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню; організації проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, у координації діяльності комунальних аварійно-рятувальних служб, формувань і спеціалізованих служб цивільного захисту; реалізації інженерно-технічних заходів цивільного захисту при 4 розробленні містобудівної та проєктної документації, у тому числі заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання, що належать до сфери управління місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування; організації ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, а також радіаційного, хімічного та інженерного захисту територій; підготовці пропозицій щодо соціального захисту постраждалих внаслідок надзвичайної ситуації, зокрема щодо виплати матеріальної допомоги; заходах з територіальної оборони в особливий період та участь у заходах антитерористичного спрямування; плануванні та координації дій місцевих органів виконавчої влади з підготовки і ведення територіальної оборони в області, у тренуваннях та спільних заходах з виконання завдань територіальної оборони області;
         26) підготовка голові облдержадміністрації пропозицій щодо: проєктів актів з питань оборонної роботи; включення до проєкту місцевого бюджету витрат на розвиток і функціонування цивільного захисту області; віднесення міст до груп цивільного захисту та подання їх переліку центральному органу виконавчої влади, а також віднесення суб’єктів господарювання до категорій з цивільного захисту, затвердження їх переліку згідно з порядком, що встановлюється Кабінетом Міністрів України; порушення клопотання про залучення до здійснення заходів, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій та їх ліквідацією, сил ТП ЄДС ЦЗ згідно з відповідними планами взаємодії, а також окремих спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів облдержадміністрації, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою); надання методичної допомоги іншим структурним підрозділам облдержадміністрації, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям незалежно від форм власності, особам щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків; участь у розгляді районними державними адміністраціями та органами місцевого самоврядування питань, пов'язаних із діяльністю органів управління і сил ТП ЄДС ЦЗ та її ланок.
         Департамент, відповідно до визначених повноважень:
         1) бере участь у підготовці пропозицій до проєктів програм соціальноекономічного та культурного розвитку області;
         2) вносить пропозиції до проєкту обласного бюджету;
         3) забезпечує ефективне і цільове використання відповідних 5 бюджетних коштів;
         4) бере участь у підготовці заходів щодо регіонального розвитку;
         5) розробляє проєкти розпоряджень голови облдержадміністрації, у визначених законом випадках – проєкти нормативно-правових актів з питань, що належать до повноважень Департаменту;
         6) бере участь у погодженні проєктів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади;
         7) бере участь у розробленні проєктів розпоряджень голови облдержадміністрації, проєктів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи;
         8) організовує інформаційне і методичне забезпечення структурних підрозділів облдержадміністрації, інших державних органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування з питань оборонної роботи;
         9) бере участь у підготовці звітів голови облдержадміністрації для їх розгляду на сесії обласної ради;
         10) готує самостійно або разом із іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові облдержадміністрації;
         11) забезпечує виконання заходів щодо запобігання і протидії корупції;
         12) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян;
         13) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів відповідних місцевих рад;
         14) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої він є;
         15) постійно інформує населення про стан виконання наданих законом повноважень;
         16) надає методичну допомогу органам виконавчої влади та місцевого самоврядування;
         17) забезпечує виконання завдань з мобілізаційної підготовки, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки.
         • Що означає звук сирени?
        
         Головний спосіб оповіщення населення про дії при виникненні надзвичайних ситуацій — це передача повідомлення по мережі проводового радіомовлення, телебаченню, через гучномовці. Для привернення уваги населення в екстремальних випадках перед передачею інформації включаються сирени та інші сигнальні засоби.
         Сирени і переривисті гудки інших сигнальних засобів означають сигнал цивільного захисту «УВАГА ВСІМ!».
         Почувши такий сигнал, негайно увімкніть гучномовець, радіоприймач або телевізор і слухайте повідомлення.
         На кожний випадок надзвичайних ситуацій підготовлено варіанти повідомлень на можливі надзвичайні ситуації.
         Після подачі звукових сигналів (сирени, гудки тощо) передається мовна інформація про надзвичайну ситуацію.
         Вислухавши повідомлення, кожний громадянин повинен діяти без паніки і метушні у відповідності з отриманими вказівками.
         ПОВІДОМЛЕННЯ ВКЛЮЧАЄ: інформацію про надзвичайну ситуацію, місце і час виникнення надзвичайної ситуації, територію (райони, вулиці, будинки тощо), яка потрапляє в осередки (зони) ураження, порядок дій при надзвичайних ситуаціях, інша інформація.
         ПОВІДОМЛЕННЯ будуть залежати від екстремальних умов, розмірів, тривалості та масштабів можливих наслідків надзвичайних ситуацій, ступеню небезпеки факторів ураження для населення та стану рятувальних і невідкладних аварійних і відновлювальних робіт.
         КОЖНИЙ ГРОМАДЯНИН, який знаходиться на роботі, повинен виконувати всі розпорядження керівника цивільного захисту суб’єкта господарської діяльності, а також приймати участь у проведенні аварійно-рятувальних робіт у складі формувань або за вказівками органів управління цивільного захисту.
         Якщо громадянин знаходиться вдома при виникненні надзвичайних ситуацій, він повинен: тримати постійно включеними радіоприймачі, телевізори для того, щоб слухати розпорядження і вказівки; повідомити про отриману інформацію сусідів; привести в готовність індивідуальні засоби захисту органів дихання і шкіри. При їх відсутності приготувати найпростіші засоби (повсякденний одяг, взуття, ватно-марлеві пов’язки, плівку тощо); постійно тримати при собі медичну аптечку, документи, засоби зв’язку, предмети особистої гігієни, запас їжі та інше; провести у квартирі (будинку) протипожежні профілактичні заходи (виключити газ, водопостачання, електропостачання та інше), зачинити вікна, ущільнити їх; уточнити місце найближчого укриття (підвальне приміщення), де можна укритися.
         Якщо стихійне лихо застало вас на вулиці: обминати великі споруди, хиткі дерева, будинки з хитким дахом. За можливості заховатися в підвалі найближчого будинку; уникати споруд підвищеного ризику – мостів, трубопроводів, ліній електропередач, водоймищ тощо.
         • щодо процедури отримання адміністративних послуг:
         Департамент здійснює свою діяльність у межах законодавчо визначених повноважень, які не містять вирішення питань з надання адміністративних послуг.