ПОЛОЖЕННЯ
про департамент цивільного захисту населення
Житомирської обласної державної адміністрації
(нова редакція)
         1. Департамент цивільного захисту населення Житомирської обласної державної адміністрації (далі - департамент) утворюється розпорядженням голови Житомирської обласної державної адміністрації, входить до її складу і в межах адміністративної території забезпечує виконання завдань цивільного захисту.
        
         2. Департамент підпорядковується голові облдержадміністрації, а також є підзвітним і підконтрольним центральному органу виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізацію державної політики у сфері цивільного захисту.
        
         3. Департамент у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, наказами центральних органів виконавчої влади, розпорядженнями голови облдержадміністрації, а також цим Положенням. Організаційно забезпечує виконання Конституції і законів України, актів Президента України, Кабінету Міністрів України, наказів міністерств, інших центральних органів виконавчої влади та здійснює контроль за їх реалізацією у сфері цивільного захисту.
        
         4. Основним завданням департаменту є забезпечення реалізації державної політики у сфері цивільного захисту на території області.
        
         5. Завданнями і повноваженнями департаменту є:
        
         1) організація та забезпечення готовності системи централізованого оповіщення і систем оперативного оповіщення керівного складу територіальної підсистеми єдиної державної системи цивільного захисту Житомирської області (далі по тексту - ТП ЄДС ЦЗ) та її ланок у мирний час та в особливий період;
        
         2) організація і здійснення оповіщення керівного складу ТП ЄДС ЦЗ та її ланок, а також оповіщення та інформування населення у разі загрози або виникнення надзвичайних ситуацій відповідно до рівня;
        
         3) організація і забезпечення готовності міського пункту управління облдержадміністрації до дій за призначенням та організація і здійснення оперативно-чергової служби;
        
         4) організація виконання нормативних актів з питань створення і використання матеріальних резервів для запобігання надзвичайним ситуаціям, ліквідації їх наслідків;
        
         5) забезпечення роботи обласної комісій з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій;
        
         6) забезпечення роботи обласної комісії з питань евакуації, здійснення планування, організації та проведення евакуаційних заходів із зон надзвичайних ситуацій (із зон можливих бойових дій в особливий період);
        
         7) координація заходів щодо накопичення і підтримання у постійній готовності засобів індивідуального захисту, а також приладів дозиметричного і хімічного контролю та розвідки;
        
         8) координація роботи спеціалізованих служб цивільного захисту щодо забезпечення життєдіяльності постраждалих від надзвичайних ситуацій, а також під час ведення воєнних (бойових) дій або внаслідок таких дій;
        
         9) планування дій органів управління та сил ТП ЄДС ЦЗ в мирний час та в особливий період;
        
         10) розроблення заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання в особливий період;
        
         11) організація, підготовка, проведення навчань (тренувань) з органами управління ТП ЄДС ЦЗ та її ланок;
        
         12) організація навчання населення з питань цивільного захисту та підготовки його до дій у надзвичайних ситуаціях;
        
         13) організація виконання вимог законодавства щодо створення, використання, утримання та реконструкції фонду захисних споруд цивільного захисту;
         14) визначення потреби фонду захисних споруд цивільного захисту;
        
         15) організація обліку фонду захисних споруд цивільного захисту;
        
         16) взаємодія з центральним органом виконавчої влади, який забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері цивільного захисту та з територіальними структурами функціональних підсистем ЄДС ЦЗ Житомирської області;
        
         17) участь в розробленні та забезпеченні реалізації регіональних, місцевих програм та планів заходів у сфері цивільного захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій та запобігання їх виникненню;
         участь в організації проведення аварійно-рятувальних та інших невідкладних робіт з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, координації діяльності комунальних аварійно-рятувальних служб, формувань і спеціалізованих служб цивільного захисту;
         участь в реалізації інженерно-технічних заходів цивільного захисту при розробленні містобудівної та проектної документації, у тому числі заходів, спрямованих на забезпечення сталого функціонування суб’єктів господарювання, що належать до сфери управління місцевих державних адміністрацій, органів місцевого самоврядування;
         участь в організації ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій, а також радіаційного, хімічного та інженерного захисту територій від їх наслідків;
         участь в підготовці пропозицій щодо соціального захисту постраждалих внаслідок надзвичайної ситуації, зокрема виплати матеріальної допомоги;
         участь в заходах з територіальної оборони в особливий період та участь у заходах антитерористичного спрямування;
        
         18) підготовка голові облдержадміністрації пропозицій щодо:
         включення до проекту місцевого бюджету витрат на розвиток і функціонування цивільного захисту області;
         віднесення міст до груп цивільного захисту та подання їх центральному органу виконавчої влади, а також суб’єктів господарювання до категорій з цивільного захисту, затвердження їх переліку згідно з порядком, що встановлюється Кабінетом Міністрів України;
        
         19) департаменту (його керівнику) можуть надаватися такі додаткові права:
         порушувати клопотання перед головою облдержадміністрації щодо залучення до здійснення заходів, пов’язаних із запобіганням виникненню надзвичайних ситуацій та їх ліквідацією, сил ТП ЄДС ЦЗ згідно з відповідними планами взаємодії, а також окремих спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів облдержадміністрації, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою);
         надавати методичну допомогу іншим структурним підрозділам облдержадміністрації, органам місцевого самоврядування, підприємствам, установам та організаціям незалежно від форм власності, особам щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків;
         брати участь у розгляді районними держадміністраціями та органами місцевого самоврядування питань, пов'язаних із діяльністю органів управління і сил ТП ЄДС ЦЗ та її ланок.
        
         6. Департамент, відповідно до визначених повноважень також виконує такі завдання:
        
         1) забезпечує у межах своїх повноважень захист прав і законних інтересів фізичних та юридичних осіб;
        
         2) бере участь у підготовці пропозицій до проектів програм соціально-економічного та культурного розвитку області;
        
         3) вносить пропозиції за компетенцією до проекту обласного бюджету;
        
         4) забезпечує ефективне і цільове використання відповідних бюджетних коштів в межах наданих повноважень;
        
         5) бере участь у підготовці заходів щодо регіонального розвитку;
        
         6) розробляє проекти розпоряджень голови облдержадміністрації, у визначених законом випадках - проекти нормативно-правових актів з питань, що належать до повноважень департаменту;
        
         7) бере участь у погодженні проектів нормативно-правових актів, розроблених іншими органами виконавчої влади;
        
         8) бере участь у розробленні проектів розпоряджень голови облдержадміністрації, проектів нормативно-правових актів, головними розробниками яких є інші структурні підрозділи;
        
         9) бере участь у підготовці звітів голови облдержадміністрації для їх розгляду на сесії обласної ради;
        
         10) готує самостійно або разом із іншими структурними підрозділами інформаційні та аналітичні матеріали для подання голові облдержадміністрації;
        
         11) забезпечує здійснення заходів щодо запобігання і протидії корупції;
        
         12) розглядає в установленому законодавством порядку звернення громадян;
        
         13) опрацьовує запити і звернення народних депутатів України та депутатів відповідних місцевих рад;
        
         14) забезпечує доступ до публічної інформації, розпорядником якої він є;
        
         15) постійно інформує населення про стан здійснення визначених законом повноважень;
        
         16) надає методичну допомогу органам місцевого самоврядування з питань здійснення наданих їм повноважень;
        
         17) забезпечує у межах своїх повноважень виконання завдань мобілізаційної підготовки, дотримання вимог законодавства з охорони праці, пожежної безпеки;
        
         18) організовує роботу з укомплектування, зберігання, обліку та використання архівних документів;
        
         19) забезпечує у межах своїх повноважень реалізацію державної політики стосовно захисту інформації з обмеженим доступом;
        
         20) бере участь у вирішенні відповідно до законодавства колективних трудових спорів (конфліктів);
        
         21) забезпечує захист персональних даних;
        
         22) здійснює інші, передбачені чинним законодавством повноваження.
        
         7. Департамент має право:
        
         1) одержувати в установленому законодавством порядку від інших структурних підрозділів облдержадміністрації, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від форми власності та їх посадових осіб інформацію, документи і матеріали, необхідні для виконання покладених на нього завдань;
        
         2) залучати до виконання окремих робіт, участі у вивченні окремих питань спеціалістів, фахівців інших структурних підрозділів облдержадміністрації, підприємств, установ та організацій (за погодженням з їх керівниками), представників громадських об’єднань (за згодою);
         3) вносити в установленому порядку пропозиції щодо удосконалення роботи обласної державної адміністрації у сфері цивільного захисту;
        
         4) користуватися в установленому порядку інформаційними базами органів виконавчої влади, системами зв’язку і комунікацій, мережами спеціального зв’язку та іншими технічними засобами;
        
         5) скликати в установленому порядку наради, проводити семінари та конференції з питань, що належать до їх компетенції.
        
         8. Департамент в установленому законодавством порядку та у межах повноважень взаємодіє з іншими структурними підрозділами, апаратом облдержадміністрації, органами місцевого самоврядування, територіальними органами центральних органів виконавчої влади, а також підприємствами, установами та організаціями з метою створення умов для провадження послідовної та узгодженої діяльності щодо строків, періодичності одержання і передачі інформації, необхідної для належного виконання покладених на нього завдань та здійснення запланованих заходів.
        
         9. Департамент очолює директор, який призначається на посаду і звільняється з посади головою облдержадміністрації згідно із законодавством про державну службу, за погодженням з центральним органом виконавчої влади в установленому законодавством порядку.
        
         10. Директор департаменту:
        
         1) здійснює керівництво департаментом, несе персональну відповідальність за організацію та результати його діяльності, сприяє утворенню належних умов праці у підрозділі;
        
         2) подає на затвердження голові облдержадміністрації Положення про департамент;
        
         3) затверджує посадові інструкції особового складу департаменту та розподіляє обов’язки між ними;
        
         4) планує роботу департаменту, вносить пропозиції щодо формування планів роботи облдержадміністрації;
        
         5) вживає заходів щодо удосконалення організації та підвищення ефективності роботи департаменту;
        
         6) звітує перед головою облдержадміністрації про виконання покладених на департамент завдань та затверджених планів роботи;
        
         7) може входити до складу колегії облдержадміністрації;
        
         8) може брати участь у засіданнях органів місцевого самоврядування;
        
         9) представляє інтереси департаменту у взаємовідносинах з іншими структурними підрозділами облдержадміністрації, з міністерствами, іншими центральними органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування, підприємствами, установами та організаціями - за дорученням керівництва облдержадміністрації;
        
         10) видає у межах своїх повноважень накази, організовує контроль за їх виконанням.
         Накази нормативно-правового характеру, які стосуються прав, свобод і законних інтересів громадян або мають міжвідомчий характер, реєструє в територіальних органах Мін’юсту України;
        
         11) подає на затвердження голові облдержадміністрації кошторис доходів і видатків та штатний розпис департаменту в межах граничної чисельності та фонду оплати праці його особового складу;
        
         12) розпоряджається коштами у межах затвердженого головою облдержадміністрації кошторису департаменту, як підрозділу із статусом юридичної особи;
        
         13) здійснює добір кадрів;
        
         14) організовує роботу з підвищення рівня професійної компетентності державних службовців департаменту;
         15) вирішує питання:
         призначення на посаду та звільнення з посади у порядку, передбаченому законодавством про державну службу, державних службовців департаменту, присвоєння їм рангів державних службовців, їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;
         прийняття на роботу та звільнення з роботи у порядку, передбаченому законодавством про працю, працівників департаменту, які не є державними службовцями, їх заохочення та притягнення до дисциплінарної відповідальності;
        
         16) проводить особистий прийом громадян з питань, що належать до повноважень департаменту;
        
         17) забезпечує дотримання особовим складом департаменту правил внутрішнього трудового розпорядку та виконавської дисципліни;
        
         18) здійснює інші повноваження, визначені законом.
        
         11.Накази директора департаменту, що суперечать Конституції та законам України, актам Президента України, Кабінету Міністрів України, міністерств, інших центральних органів виконавчої влади, можуть бути скасовані головою облдержадміністрації, відповідним міністерством, іншим центральним органом виконавчої влади.
        
         12. Директор департаменту може мати заступників, які призначаються на посаду та звільняються з посади головою облдержадміністрації за його поданням, погодженим із заступником голови облдержадміністрації, на якого покладено повноваження вирішення питань кадрової політики в області.
        
         13.Граничну чисельність, фонд оплати праці працівників департаменту визначає голова облдержадміністрації у межах відповідних бюджетних призначень.
        
         14.Штатний розпис та кошторис департаменту затверджує голова облдержадміністрації за пропозиціями директора Департаменту відповідно до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затверджених відповідною постановою Кабінету Міністрів України.
        
         15.Департамент погоджує кандидатури на посади керівників структурних підрозділів з питань цивільного захисту у складі районних державних адміністрацій при їх призначенні і звільненні.
        
         16.Департамент, як юридична особа публічного права, має самостійний баланс, рахунки в органах Казначейства, печатку із зображенням Державного герба України та своїм найменуванням, власні бланки.